17 Nisan 2010 Cumartesi

Koloni durumu detaylı bir şekilde incelendi,eski petekli mumlar kovandan alındı,buharlı mum eritme aleti ve kullanışı.

Selam arı dostları,
Havaların ısınması iyi oldu,güneşi gören doğa
birden uyanarak kırlar çicek açtı,yabani erik ve kuş kirazları
açmaya başladılar,peşinden bazı erken olan aşılı kiraz
ağaçları çicek açtı ve benim nefes almamı sağladı,
nedeni ise artık bal stoklarını düşünmeme
gerek yok ama yinede yağmurlu havalar uzun sürerse
eğer koloni dışarıya çıkamadığı için açlık tehlikesi
olabilir bu durumda koloninin durumunu kontrol etmek
ve önceden önlem almak iyi olur.

Kolonileri detaylı kontrol etme ihtiyacı duydum bugün,
önceleri havaların soğuk olmasından dolayı kovan içini
fazla açık tutmak istemiyordum,çünkü yavru bakımında
ihtiyaç olan kovan iç sıcaklığı 35 C°dereceyi
arılar tekrar ısıtabilmeleri için çok enerji harcıyorlar
onun için soğuk havalarda mecbur kalmadıkca
kovanları açmamak gerekiyor.

Koloni durumları tek tek yazıldı,az kolonim olduğundan
belkide yazmaya bile gerek yok diyenleriniz olur belki
ama böyle şeyler kolayca unutulduğundan yazılmasını
tavsiye ederim,uzun yazılara gerek yok tabiki kısaca
koloninin durumu,günlük yumurta görüldümü ana arı
görüldümü gibi bilgiler az ve öz önemlidir.
Kolonilerime mümkün olduğu kadar yeni kabarmış
peteklerle yönetmeye çalışıyorum ve eski kararmış
kuluçkalıktan aldığım petekleri eritmek için
kovandan alıyorum.
Böylelikle bazı hastalıkların önceden önlemini almış
oluyorum,benim uyguladığım arıcılıkta mümkün olduğu
kadar doğal yapmaya çalışıyorum nedeni ise
bal doğal bir ürün olduğundan kalıntı bırakabilecek
ilaçlardan Vitamin veya antibiotiklerden uzak durmaya
çalışıyorum ve bu güzel hobimizi bilinçli  temiz ve içimiz
rahat yapabiliyorsak ne mutlu bizlere.

Arıcılıkta bazı uygulamaları herkezin bildiğini sanarak
konuşulmaz bile ama katı nasıl doğru kaldırıp
yere konmasını benim uyguladığım şeklini kısaca belirtiyim,
Kovan kapağını ters çevirerek katı üstüne koyabiliriz,
böylelikle katın altında kalan yani çıtanın altındaki
arıları ve belkide ana arıyı ezmemiş oluruz,genelde
böyle durumlarda ana kaybı çok yaşandığından belirtmekte
fayda var diye düşünüyorum.

ikinci secenek ise katı resimde göründüğü gibi
katın arnına konmasıdır,kat böyle konulduğu zaman
ne ana arı ezilir nede işci arımız tavsiye ederim.
Kovan önü yani giriş olan kısmını ben hep
yere gelecek şekilde koyuyorum,böylelikle katı
aldığım gibi yerine koyabiliyorum.

arıların kış arılarından yaz arılarına geçiş zamanı
olduğunu önceki yazılarımda belirtmiştim,uzun
yaşayan kış arıları koloniyi bahara kadar çıkardılar
ve ilk bir kere yavru bakımında yardımcı oldular
görevlerini başarıyla yerine getirmiş oldular,


arıların doğayla birlikte hareket ettiklerini
biliyoruz,doğa iyi olursa arılarda kısa zamanda
populationlarını hızlandırarak güçleniyorlar.



her gün yeni arı çıkışı olduğundan,
bir hafta sonra koloni miktarı tanıyamıyacağımız
kadar çoğalıyor.

katlar atıldığında koloniye yeni alan vermiş oldum,
katın içindeki çıtaların çoğunluğu temel petekli
olduğundan yeni çıkan işci arılara hemen iş vermiş
 oluyorum.


eski kararmış petekleri erittiğim buhar makinesi,
içine 3 litre su giriyor ve buhar üretiyor.


buharı eski kararmış mumlu çıtaları koyduğum
plastik kutuya bağlıyorum.

buhar hortumunu böyle basit bir şekilde
 kutuya takıyorum.

içinde oluşan buhar çok sıcak olduğundan,
peteklerdeki mumu hemen eritiyor,sadece biraz
kazımak gerekiyor.
Uygulama 15 dakika ile 30 dakika arası sürüyor
ve mumun yanma tehlikesi olmuyor.


erimiş mum,içinde kalıntı omadığını bildiğim temiz mumu
kendi yaptığım temel petek kalıbı ile rahatlıkla
temel petekler yapabilirim,bunun için
mumu bir kaç kere eritip dinlendirmem gerekiyor.



sonuç böyle tekrar kullanabileceğim temiz çıta,

her sene olduğu gibi sulukların önemini tekrar
söylemekte fayda var,arıların başka yerden kirli veya
temiz olmayan yerlerden çok uzak yerlerden
su getirmelerini önlemek için arılığınızın yanına veya yakınına
bir suluk koymanızı tavsiye ederim,çünkü yavru
bakımında ve sıcak günlerde arıların suya çok ihtiyaçları
oluyor.

arıların gelişmesi için en güzel vitamin ilgidir,
arılara ilgi gösterilmez ise litrelerce vitamin verin
fayda etmez.
su ihtiyaçlarını gideren işci arılar.



suluğu ilk ziyaret eden işci arılar ise kış arılarıdır,bu kış arıları
havaların dışarıya çıkmalarını müsade ettiği zamanlar
öğreniyorlar suluğun yerini,yavru bakımı başladığında
suluğun yeri bilindiğinden yeni çıkan bütün işci arılar
eski arıları takip ederek suluğun yerini böylelikle
öğrenmiş oluyorlar ve uzaklara uçmuyorlar,
aksi halde suluk geç verilir ise arılar alışmadığından
kovanın yanında olsa bile o suluktan su almazlar.


sulukta su içen bir arı,


çicek açmalarına az kaldı,


su damlacığı,


karahindiba,
arılar için mükemmel nektar kaynağı.
papatya,


çilek tarlası,


kır çiceği,


ballı babalar arılar için güzel nektar ve polen kaynağı,



işci arı çalışırken,




bir kaç adet kararmış eski petekli çıtaları eriterek yerine
mis gibi kokan yeni mum elde etmiş oldum,mumu
ister ışıtmak için kullanılır veya temel petek yapmak için
tekrar kullanabilirim.

doğal arı mumu,






Değerli arı dostları,

Arınız ve Balınız bol olsun.


Selamlar Saygılar.