13 Ocak 2010 Çarşamba

Yaptığım paylaşımlara değer veren ve bana güzel dileklerde bulunan bütün arı dostlarına selamlar saygılar,bilgi ve resim paylaşımına bu yılda hayırlısıyla devam ediyoruz.


Selam arı dostları,
Yaptığım paylaşımlara değer veren ve bana güzel
dileklerde bulunan bütün arı dostlarına selamlar saygılar,
bilgi ve resim paylaşımına bu yılda hayırlısıyla devam ediyoruz.

Resimde göründüğü gibi kovana kulağımı dayıyorum ve parmağımla
kovanı hafif tıklıyorum,arılar böyle durumda güçlü bir vızıltı ile cevap verirler
ise herşeyin yolunda olduğunu gösteriyor.

Vızıltı gelmez ise kovanda bir problem olduğunu gösteriyor,
ve bakılması gereklidir,nedeni araştırılması gereklidir.

Hava sıcaklığı gündüzleri 0 C°ile +1C°derece akşamları biraz
daha soğuk oluyor -2 C°derece.


Kovanlarımda bilindiği gibi örtü tahtası olarak 2.5 cm kalınlığında
yeşil strapor kullanıyorum,kışın soğuklarda kovan üstünü iyi
izole ediyor ve kovan üst kısmında ısı kaybına neden olmuyor,
straporun altına koyduğum naylon ise örtü bezi olarak
görevi mükemmel.

Bu ikiliyi senelerdir kullanıyorum,şimdiye kadar hiç
problemim olmadı.



Kovanların önünde ve karın üstünde arı ölüsü arıyorsanız resimde
bulamazsınız çünkü arılar su ihtiyacı için dışarı çıkmıyorlar,
böylelikle arı ölümleri olmuyor,tabiki ömrü büten arılar elek telinin
üstüne düşüyorlar ama miktarları baya az oluyor.



Kar yağışı her gün oluyor ama az,daha kovanları
görebiliyorum.


Kovanların üstlerini açıp bakmadığımdan sadece dıştan
 kontrol ediliyor,ses ve görüntü yerindeyse işlem tamam.


Bodur elma ağaçları.




Kovan içine temiz hava girmesini böyle sağlıyorum,
varroa çekmecelerini ters çevirerek aynı kovan girişi gibi tam
 açık oluyor ve böylelikle kovan içinde rutubeti önlemiş oluyorum,
tabiki kovan alt çekmecesini tamamen çıkarabilirim ama benim
şimdilik uygulamam böyle.

Kovan altından içeri sirkule eden temiz hava,ağır olan kirli
havayı kovan altından doğru dışarı sirkule ediliyor,böylelikle
kovan içi rutubet olmuyor.
Bildiğimiz gibi arılara soğuk kuru hava tehlikeli değildir,
tehlikeli olan ise rutubettir küftür.



Arılarda istenilen özelliklerin başında gelen iyi kriterlerden biri ise
arının kışa dayanıklılığıdır.




Kovan sehbasının yüksekliği tam.



Soğuk olduğu belli oluyor.



Çiftlikteki tavuklar hallarinden memnunlar.




Benim severek izlediğim tavuklar bunlar.



Tavuklar ve Horoz.


Resim çekmesini çok sevdiğimden,ilginç bulduğum herşeyin
resimini çekiyorum.


Doğayı anladığımızda zaten arıları ve arıcılığı
daha iyi anlarız.
 

Değişik kar manzaraları.








Selamlar saygılar.