10 Aralık 2009 Perşembe

Arıcılıkta yapılan uygulamalarda ve bakımlarında mevsim şartlarına göre tarih belirlenemiyor,Oksalik asit için halen bekliyorum.


Selam arı dostları,
Aralık ayının ortalarına doğru geldiğimiz halde havaların
halen soğumaya niyeti yok gibi birşey.Resimde görünen
ördekler yabanmı yoksa buralarda birininmi anlamadım
birden karşımıza çıktı ama bana göre yaban ördekleri gibi
bir görüntü sergiliyor.




Arılığmda son uygulamayı yaparım diye beklerken hava
yine güneş açtı ve bütün planlarım alt üst oldu ama
yinede hayırlısı olsun,Oksalik asit uygulamasında kullanma
şartları neyse uymak mecburiyetindeyim.

Yavru olmayan bir zamanda ve arının salkım oluşturduğunda
deniliyor bizde uymaya çalışacağız.

Varroa çekmecesinin yararları çok fazla,arıcılıkta kontrolü elden
bırakmamak gereklidir.

Varroa çekmecesini çektiğimde arı salkımının nerde olduğunu
çekmece üstüne düşen mum kırıntılarından ve ölü bir kaç
varroadan görebiliyorum.

Bir başka koloni salkım alanı kovanın ortasında,her kovan önden değişik
yerlerden başlayarak kışa giriyorlar ama genelde
 önden arkaya doğru giderler,ilkbaharda salkım artık kovanın
arka kısmına ulaşıyor ve yukarı doğru üst bal kemerinde
duruyor.
İki katlı kovanlarda ise koloni salkımının 3 / 2 üst katta
3 / 1 alt katta yer alıyor ve zamanla salkım üst kata çıkarak
kışlık bal stoklarını tüketiyorlar.

 Varroa çekmecesinin bir özelliği ise Oksalik asiti
damlatacağımız arı salkımının nerde oturduğunu görmemizdir,
kovan üstü açıldığında tepeden fazla arı görülmesede çekmeceye düşen
mum kırıtılarının üstünde duran salkıma Oksalik asit uygulanır.



Güneşi gören arılar kovan dışına çıkıyor,bazı arılarda hatta halen
 polen getirdiklerini gördüm.



Arıların ilkbaharda ilk polen kaynağı olarak ziyaret ettikleri
be kavak cinsi ağaç çok yakında açmaya başlayacak.

Havaların şu an soğuk geçmesi gerekli ama sıcak geçtiği için
ağaçlar erken uyandılar.

Söğüt ağacının tamamı görünüyor.




Lahana yaprağının üstünde bulunan su damlacıkları çok
güzel görünüyorlar.




Palmiye lahanası.





Horoz.




yumurta tavukları.





toplu halde tavuklar.




doğada yaşadıklarından çok şanşlılar,ama bu tavuklar
kadar şanslı olmayanlarda var 1 metre kare tel kafeste 10 adet tavuk
yumurta üretiyorlar,ben böyle yumurta üretimini
 tavuklara eziyet olarak görüyorum ve 3 numaralı yumurta almamakla
böyle üretime karşı çıkmış oluyorum.
Benim gibi düşünenler belli bir zaman içinde 3 numaralı yumurta
almayarak tavukları daha büyük bir alanda yumurta
üretmelerini sağlamış olduk.




Ördeğin görünüşü çok güzeldi.



buda dişi ördek.

yabani oldukları belli ama evcilde olabilir,bizden kaçmadılar.





Burada zaten avcılık ruhsatlı yapıldığı için,hiç kimse
bu ördeklere dokunmuyor.

Doğada gezerken geyik,ceylan,tilki,tavşan ve daha bir sürü
yaban hayvanı görebiliyoruz burada,onları seyretmesi ayrı bir zevk.
Doğayı ve doğadaki hayvanları seven birisi avcı dahi olsa
doğanın dengesine zarar vermemesi gereklidir.