16 Eylül 2009 Çarşamba

Sonbahar bakımı devam ediyor,arılarımızı kışa kuvvetli ve sağlıklı sokmamız gerekli.

Selam arı dostları uyguladığım ikinci  formik asiti
sizlerle paylaşmak istedim.
Birinci asit uygulamasını yaptıktan sonra,havaların çok sıcak
gitmesi sebebiyle ikinci asit uygulamasına
biraz ara vermiştim.
Çünkü çok sıcaklarda asit birden buharlandığından
arılara zarar verebiliyorionun için çok sıcaklarda
asit kullanmıyorum.
Bu ay arılara kışlık yem stoklarını verdikten sonra
ikinci formik asit uygulamasını yapmış oldum.
Evde hazırladığım küçük şişelere tek katlılara
30 ml formikasit
çift katlılara 50 ml  formik asit konuldu.
Buharlanmayı sağlıyacak kartonlar ise 10 cm x 15 cm
ölçülerindeydi.
Önce bölmelerde formik asit uyguladım,tek katlı
olduklarından 30 ml asit verildi.


daha sonra kuvvetli kolonilere sıra geldi,bu koloniler
iki katlı olduklarından 50 ml formik asit verdim.



ikinci katın üstündeki naylonu alıp boş katın içine
yani çıtaların direk üstüne ilaç şişesini ters çevirerek
damlama sistemi ile kalın kartonun üstüne damlatarak
buharlanmasını sağladım.



kovan içinde ilaç şişesinin duruşu böyle.




körükte her zaman duman tütmesi gerek,arılığa
girdiğimizde en önemli işlerden biri,arılar sakin olsada
körük hep yakılıyor.




Yemlikler görevlerini tamamladılar,katın içinden
aldım dışarıya.


Arılar sonbaharda güzel polen taşıyorlar,polen taşımayan
koloniniz var ise kolonide bazı şeylerin normal gitmediğini
gösteriyor ve koloni kontrol edilmesi gerekiyor.



Polen taşıyan arılar ve içeri girmeye çalışan bir sarıca.
Formik asit verdiğimde varroa çekmecesini kapatıyorum,
kovan girişlerini sonuna kadar açıyorum,kovan girişleri
açılmaz ise arılar asitten bunalır ve kendilerini dışarı atarlar,
böyle durumlarda asit şişesini hemen kovandan
almak gerekiyor.
Benim formik asiti uyguladığım hava sıcaklığı bugün
24 C °dereydi,asitin normal buharlanması için
çok uygun bir sıcaklık.


Polenin miktarını biraz abartmış bir arı kovana çıkamadan
önüne düştü,biraz dinlendikten sonra kovana girdi.


Kovana polen taşıyan arı.


kovana girmek için devamlı uğraşan sarıca.
Değerli arı dostları kışa kuvvetli koloniler ile giriniz bunu
tavsiye etmemin sebebi,arılıklarınızda kuvvetli koloniler
var ise bunları zayıf kolonileri destekleyerek kuvvetli
olanlarıda zayıflatmayınız,arılığınızda 3 çıtalık koloni
var ise zaten istenilen miktara gelememiş belkide ana arıda
problem var bu koloniyi başka kovandan destekleyerek
sağlıklı kuvvetli koloniyide tehlikeye sokmayınız.
Benim size tavsiyem 3 çıtalık bir kaç arınız var ise bunların
performansı kötü olan ana arıyı imha ediniz ve
içlerinden iyi gördüğünüz bir anayı bırakarak birleştiriniz.
Sonuçta kışa iyi hazırlanmış kuvvetli koloniniz olur.
kovan sayısınıda Mayıs ayında koloniyi bölerek tekrar
istediğiniz miktara getirebilirsiniz.