7 Ağustos 2009 Cuma

İlk Formik asitlemeden hemen sonra,kış arılarının istediğimiz miktarda çıkmaları için kek ile teşvik besleme yapıyorum.

Evet Arı dostları bugün arılara zaman ayırdım ve durumlarını
ve nektar boşluğunda arıcı tarafından yapılması gereken
işlemleri kısaca resimler ile sizlere anlatmaya çalışacağım.
Arılarımızın bizlere çalışarak verdiği emek karşılığı bal
ve bizlerinde arılara mükafat olarak onları varroadan
kurtarmak ve kışa hazırlamamız gerekiyor.

Uyguladığım bütün işlemlerin arılar için denenmiş
ve onaylanmıştır,yaptığım işlemler Hohenheim Universitesi
Varroa konsepti olarak da geçiyor.


Körük yakarken,arılığımda işlerim az da olsa
körüğü yakmayı ve kovan içine hafif duman vererek
çalışılmasını tavsiye ederim.


Kızarmaya başlamış elmalar.



Bodur elma ağaçları.




Üçüncü boş katta asitleme ve besleme yaptığımı söylemiştim,
naylonu köşesinden kaldırarak hafif duman veriyorum,
1 Literlik Yoğurt kovaları teşvik yemleme için
çok uygun ( Kek ile )




Formik Asitlemeden sonra teşvik kekleme
yapılması gereklidir.


Neden Kek derseniz,kek ile teşvik besleme yapıldığında
arılar tarafından hemen tüketilmiyor onun için uzun bir süre
rahat ediyorsunuz.

Toz şeker şurubu verirseniz teşvik amaçlı arılara az miktarda verilmisi
gerekiyor ve bu işlemi devamlı yapmanız gerekiyor bu arada
kovan dışına biraz olsun döküldüğü zaman yağmalama tehlikesi
büyüyor çünkü toz şeker şeker kokuyor.



Kolonilerde asitlemeden sonra yumurta durumlarına
bakıyorum.


bir kaç çıtaya bal stokları durumuna ve yumurta
miktarına ve değişik stadiumda larva pupa durumlarına
bakıyorum.


Koloni durumu iyi ise ve tasadüf ana arıda göründü ise
kolonide herşeyin yolunda olduğunu ifade ediyor.

koloni kontrolü.

Arıların mevsim gereği miktarlarını azaltmaları normal,
şimdi nektar akımı çok olmadığından ana arı koloniyi
bulundurdukları bal stoklarına göre ayarlıyor.


Bütün bakım yapıldıktan sonra,ikinci katın üstüne
naylonu seriyorum ve uçuş deliği olduğu kısıma yani
öne naylonu biraz geri çekerek 5 cm lik bir açıklık
bırakıyorum.


Üçüncü boş katı naylonun üsütüne koyduğum zaman
bıraktığımız boşluktan arılar rahatlıkla yukarı kekin
yanına ulaşabilirler.

Asit verdiğimde bu naylonu koymamıştım,çıtlar ile
boş katın arasında hiç bir şey yoktu hatırlarsanız.


Naylonun kenarından sarkan fazlalığı içeri kıvırabilirsiniz.


göründüğü gibi naylonun önden biraz geri çekilmiş hali
böyle.

işlemler bittiğinde kovan örtülüyor.


İkinci koloniye sıra geldi,görüldüğü gibi naylon en üstte
kalıyor,daha sonra ikinci katın üstüne koyuyorum
yani çıtaların üstüne.

Kovana hafif duman veriyorum, arıların geri çekilmesi
için.


biraz bekliyorum çok değil tabiki,çünkü arılar
dumanı fark edince zaten aşşa kata iniyorlar ve bizde
arı ezmeden işimize devam edebiliyoruz.


Arılardan dökülen varroa sayısı yaptığımız işlemin
doğru olduğunu gösteriyor.
arılarımı gelecek sene için hazırlıyorum.

1 Litrelik kova teşvik işleminde çok başarılı.

boş katın içinde böyle duruyor.

strapor güneşten ve soğuktan koruyor.

kalınlığı 2.5 cm olan strapor inşaatlarda nem ortamlarda
kullanılan yani banyo izolasyonunda kullanılan yeşil
birazda sert olan stradur.


şimdilik bu kaplarda teşvik amaçlı besliyorum arıları,
daha sonra kış stoklarını yapmaları için 5 Litrelik
kovalarda yada kutularda yem verilecek.

naylon görüldüğü gibi biraz geri çekilmiş vaziyette.

Kovanlarımın üstünde hava deliği gibi bir şey yoktur,
çünkü gereken havayı koloni kovan altından alıyor zaten.

Çıta gibi asılmış yemleme kutusu.

strapor ve naylon kapak.

yine hafif duman veriyorum.

sakinleşiyorlar arılar.

1 litrelik küçük kova.

naylonun kenarlarını böyle kıvırırsanız içeri doğru
rüzgardan rahatsız etmez.


evet böyle daha iyi duruyor.


straporuda katın üstüne koyuyorum güneşin
sıcağını kesiyor.


galvenizli saçlar uzun süre kovanları yağmurdan
fırtınadan koruyor ve paslanmıyor.


İki katlı kolonilerde işlem böyle aradaki ana ızgarası
alınıyor ve formik asit ile teşvik besleme yapılıyor.

bütün koloniler kışa böylelikle hazırlanıyor.


naylonun bükülmüş hali böyle.


boş katı koymadan önce böyle görüküyor.

Sırada bu yıl yakaladığım tek oğul var onada aynı işlemleri
uyguladım.
Suni böldüğüm koloniler katı doldurdu,onlarada işlemler
tekrarlandı.


ve kapakları kapandı.


yandaki bölme kolonide kek kabı görünüyor altında naylon
çıta ile kek kabının arasında naylon bulunuyor önden yine
5 cm arıların yukarı çıkabilmeleri için boşluk oluşturuldu.

Kovan sayısı istemiyerek çoğaldı.



Kuvvetli koloninin anası değiştirildikten sonraki
durumları böyle,kafes ile verdiğim anayı
çaresiz kalan koloni kuvvetlide olsalar
verdiğim genç anayı kabul ettiler,
durumları gayet kuvvetli görünen koloni
benim ilk ürettiğim ana arıdan.

Bazı arkadaşlar kuvvetli arılarını hemen bölmeye kalkışıyorlar
benim tavsiyem arınızı bölmeyin,arının doğasında nasıl davranıyorsa
sizde onlar gibi davranın,yoksa siz şimdi doğal bölünen arı kolonisi
biliyormusunuz ben bilmiyorum.


Bölünme ayı benim için Mayıs ve Haziren olup
bu aylardan itibaren bölme yapılmadığı gibi
zayıf arılar birleştirilir.
Kışa zayıf kolonilerle girmektense az güçlü
kolonilerle girmenizi tavsiye ederim.

resimde görünen koloniyi böyle kışa sokmayı
düşünüyorum.


koloni bakımı.

son nektar akımını arıların ihtiyaçları için kendilerine
bırakmıştım yani kuluçkalıktan bal almadım,ona görede
koloni kendi yaptığı düzeni bozmamış oldum.


çıta üstünde işci arılar,erkek arıların pek görülmediği
bir zaman.


arılı çıta.


Ana Arı yarışması ne zaman olacak ülkemizde
diye bekliyorum halen kimseden ses çıkmıyor.
Bir çok kriterlerden geçen analar tek ve koloni halinde
potensiyalleri ölçülür ise değerleri ana üreten kişi
için ve bu anaları satın alan arıcılar için çok daha iyi olacağına
inanıyorum,çünkü sözde benim arım daha iyi
demesi herzaman daha kolaydır bunu isbat etmenin
zamanının geldiğine inanıyorum.

Rekabet herzaman en iyi olma isteğine açık olduğundan
çok daha iyi ve kaliteli ana arılar üretileceğine eminim.
Tarafsız ana arı istasyonuna ana arı üreten kişiler isim
belirtmeden ve işaretlemeden anaları teslim ediyorlar
analara sadece bir numara veriliyor ve kolonin ne kadar
iyi olup olmadığı orada ortaya rakamlar ile ortaya çıkıyor.
benim açıklamam biraz Kırkpınar yağlı güreşlerine
benzedi ama olsun anasına güvenen yarışa girsin
derim.
Bu yarışmaların ne kadar önemli olduğunu önümüzdeki
günlerde göreceğiz.
Kuvvetli Karniyol arısı ( Apis mellifera carnica )

Verdiğim asitin arka sıradaki ilk yavrulu çıtaya zarar vermesin
diye çıtaları boş olan ballığa koymuştum,şimdi gördüğüm kadarıyla
hepsi çıkmış arıların,bu çıtaları tekrar asit kutusu yumurtalıktan
alındığı için geri verildi.


arıların çoğunlukla aralara propolis örtmeleri kışa hazırlık
yaptıklarını gösteriyor.

Asit kutusu görevini gördü ve kovandan alıyorum.


bu kutuların asiti hemen buharlandırmadığı için
daha çok tutuluyor,çünkü ani bir buharlanmada
arılar ve ana arı ölebiliyor.
Yeşil elma.


Arılarımın elma ağaçlarının çiceklerini aşılaması
ile daha çok meyve veren elma ağaçları arının ne kadar önemli
olduğunu gösteriyor.


Çok elma teşiti bulunduğundan çiftlikte hepsinin ismini
bilmiyorum.

son olarak böldüğüm kolonilerde sıra.

onlarında bakımı yapıldı.


işlem tamam bakım yapıldı.


Balkonumda saksı içinde büyüktüğüm fesleyen yaprağının
üstündeki böcek çok ilgimi çekti.

Sanki metalik boya sürülmiş gibiydi üstü.



Saksıda patlıcan.


Bu Patlıcanların cinsi böyle top top oluyorlarmış.


Salatalık.


Ara sıra salataya buradan alıyoruz.

Kopardıkca devamlı yerine yenisi geliyor,
taze lezzetli salatalıklar.
Bu sefer resimler biraz fazla oldu kusura bakmayın,
Birde kısaca Nükleer santrallere değinmek istiyorum,
ülkemize enerji kaynağı olarak büyük miktarda elektrik
üretebilirler hatta dış ülkelere satabilir fazlasını ama
bu işin birde öbür yüzü var Nükleer enerjinin
büyük birde çöpü var bunun adıda Nükleer artık çöp
bunu ne yakabiliyorsunuz nede Dünyadan yok edebiliyorsunuz,
bazı gelişmiş ülkeler para karşılığı fakir ülkelere çöpünü
satıyor kimseninde haberi olmuyor,mesela Almanya
İtalyaya satıyor,italyanlar fakir bir ülkeden ada satın alıyor
bu adanın altını kazarak mağralara bu zehiri saklıyorlar,
almanyanın münih kentinin altı tamamı Nükleer atık ile dolu
bu atıkları saklamaları içinde tuz dağlarına ihtiyaç var
geçenlerde haberlere bakıyorum alman haberlerine
sızıntı varmış çöpü depoladıkları yerde.
Allah sonumuzu hayırlı etsin,artık ne deyelim.
benim bildiğim türkiyenin büyük bir TUZ gölü bulunuyor,
artık Türkiyenin Tuz gölü kaldı zehirlenmemiş kalan.
Birde aklıma gelmişken söyleyeyim
açık Denizlerde varillerle denize atılan Nukleer artıklar var
bu variller büyük gemilerde depolanıyor
bir yerden biryere giderken gemiyi batırıveriyorlar
içindeki nukleer çöp ile birlikte gelişmiş
ülkelerin doğayı sevme anlayışı bu işte
kendi etraflarında tehlikeli hiç bir şey olmasın aman uzak
dursun çöp diyerekten Dünyayı zehirliyorlar.
Umuyorumki Ülkem bu oyunlara gelmez.
Almanyanın artıkları artık gizliyecek yeri kalmadığından
yan ülkelere Nükleer santrallarin yapımında yardımcı oluyor
buna karşılık bilmem kaç seneliğine elektrik alacak,nukleer
santral kimdeyse çöpünüde onlar düşünsün diyerekten
herkez ateşli topu birbirine atıyor.
Bizim ülkemizde eneji üretmek için Baraj çok
daha başka
alternatiflerde var,
mesela rüzgar enerjisi.
Ben diyorumki Çernobil faciası gibi olmayalım Nukleer
enerjinin geriye dönüşü olmayan büyük zararlar verebiliyor.
İnternette Nukleer facia diye verin arama motoruna
bakın kendiniz görün oradaki çocuklar nasıl
acı çekiyor.
Nukleer enerji
Radyasyon
Nukleer çöp
bunların hepsi insan sağlığına ve geleceğimize
zararlı şeylerdir.