13 Temmuz 2009 Pazartesi

Koloni kontrolü yapıldı,nektar akımı devam ediyor.

Selam arı dostları bu sene doğada herşey normalinden farklı geçtiğini
hepimiz biliyoruz,bazı yerlerde kuraklık olurken bazı yerlerdede
yağmurdan geçilmedi.
Yağmuru yinede bereket olarak görüyoruz ve yağmurumuz
hiç eksik olmasın.
Bugün arılığımda kolonileri kontrol etme ihtiyacı duydum
çünkü yağmur yağdıktan sonra kovanların durumuna bakmaya
gittiğimde arıların en alt katdaki çıtaların altında salkım
oluşturduklarını görmüştüm.

bu ne demek oluyor derseniz anlatayım,arıların nüfus çoğalması
halen devam ediyor,nektar akımı az da olsa ana arının yumurta atmasına
yetiyor.


Arılığımın yakınına dikilmiş ayçicekleri çok güzeldi,
ama ne yazıkki miktarı arılar için az.



Hemen arılığımın yanındaki hardal çicekleri açmaya
başladılar,kovanlarımın çoğunun kuvvetli koloniler olduğundan
arılarıma yeniden iş çıkmış oldu.





Koloni bakımlarında ballığı kenara alıyorum,ikinci kata üstünden
bakıyorum,ana arıyı aramıyorum günlük yumurta görmem yetiyor.

Daha sonra ikinci katı kaldırmadan resimde göründüğü gibi
kaldırıyorum,mesleği arıcılık olan arıcılar 200 kovan ile
500 kovana bu sistem ile koloni kontrollerini yapıyorlar,
arıcının belini yormadan kontrol yapılabilen bu sistemi
biz hobicilerde severek kullanıyoruz.



Burada ballığı kaldırırken görünüyorum.




Ballık kaldırıldığında ikinci katın günlük yumurta
düzenini kontrol ediyorum,günlük yumurta göründüğü
anda ana arıyı aramamıza gerek yoktur.

Yumurtalıkta tek veya iki katlılarda ilk çekeceğimiz çıta
yanlardaki ilk çıtalar olmaması gereklidir yani soldan birinci ile
sağdan onuncu çıtayı ilk olarak çekmeyiniz çünkü
kovan tahtası ile çekeceğiniz çıta arasında çok arı sıkışarak ölebiliyor,
aynı zamanda ana arı oralarda bulunur ise o da ezilme
tehlikesi yaşar,onun için kovana bakım yapacağımız zaman
sağdan ve soldan ikinci veya üçüncü çıtayı çekmenizi
tavsiye ederim.


İkinci katı kaldırdığımda ikinci katın çıtalarının alt kısımlarını
görebiliyorum,buralarda ana arı memesi kontrolü yapıyorum.


Arıların sezonu bizim sezonumuza benzemediğinden arılar
bunun farkındalar,fazla zamanlarının kalmadığını iyi bildiklerinden
doğada polen ve nektar akımı azda olsa değerlendiriyorlar.



Arılarım son nektar akımına hazırlar,miktarları bal özü
toplamaya yeterli.


Koloni kontrolünün birini bitiriyor hemen öbürüne başlıyorum.



İşlem yine aynı.


İkinci katdaki yumurtalığın hali böyle,kuvvetli arı bal yapar
düşüncesiyle arılar devamlı güçlü olması gereklidir.

Arıların nüfusu zirveye ulaştığı halde arılar ana arı memesi
girişiminde bulunmuyorlar.

Arıların miktarının zirveye ulaştığı zaman 20 Haziran gün
dönümü olduğu vakittir bu gün dönümünden sonraki günler
kolonilerde miktarları yavaş yavaş azalmaktadır.

Ballığı kovan üstünden alırken,bu kullandığım kovanların
katlarını kaldırmak için tasarlanmış yerleri böyle,
ön ve arka tarafında bulunuyor.


Saçtan olan çatısını örtüp işlemi bu kolonide bitiriyorum.


bir başka koloni kontrolü daha yapıldı,bal kemerlerinin
iyi durumda oldukları görünüyor.


Yumurtalıktaki bal kemerlerine dokunmuyorum,
arıların bildiğimiz gibi belli miktar bal stokları olması şart.


Arıların sağlıklı ve dinç kalması için bal stokları ve polen
stokları bulunması şart.

Elime konan işci arı bekcilerden biri,ani bir hareket yapsam
kovanı savunması gerekecek ama sakin olan arılarım,
kovanları açtığımda ne havaya kalkıyorlar nede saldırıyorlar.

Yakaladığım oğulun çıtasının son görünümü böyle,katta
10 çıta hepsini temel petekli çıta verdim,verdiğim çıtaların
çoğunu kabartmışlar ve yumurta atılmış sırlanmış.
Oğulun kapalı yavrulu çıtası.


Oğul kolonisi.
Not:Bu çıtanın üstündeki işci arıların arasında ana arıda geziniyor,
görebiliyormusunuz?


Rengarenk Polenli petek gözleri.



Sıra geldi tek katlı kovanların bakımına,bu kovanların özelliği
ağır kat kaldıramayanlar için tasarlanmış.




Kuluçkalık.



Buradada kapalı yavru düzeni mükemmel.


Ana arının iyi olup olmadığı ana arının görüntüsünden belli
olmadığından yaptığı işin düzgün olup olmadığına bakmak
daha iyi olur.

Bir başka kapalı yavrulu çıta.


Kapalı gözlü yavrulu çıta.

Günlük 2000 yumurta attığını düşünürsek ana arının
hergün 2000`e yaklaşık genç nesil işci arı dünyaya geliyor,
tabiki çalışarak ömrünü tüketen ve geri kovana gelemeyen
arılarda oluyor.


Tek katlı kovanımın yumurtalık bölümü.


Kapalı gözlü yavru çıtası baya çok,bunların hepsinin
çıktığını düşünün,kovan sayısını çoğalmak istemiyorum.

Polenli çıta.


Koloni bakımını bitirdikten sonra,
koloni takip kartına son durumları kayıta geçmiş oldu.




Bir dahaki kontrole kadar arıları rahat bırakıp
işlerini yapmasını sağlıyacağım.
Bütün arıcı dostlarımın arısı ve balı bol olsun.
Selamlar saygılar.