28 Temmuz 2009 Salı

Ana arıya opalit plaka nasıl takılır resimler ile uygulanışı,kış arılarının sağlıklı çıkmaları için hazırlıklar başladı.

Selam arı dostları bir arıcı dosttumuz rica etti opalit plaka
nasıl takılıyor diye,bende kısaca kendi uyguladığım şekli
resimler ile paylaşmak istedim.
Evet üst resimde görüldüğü gibi boya kalemi veya opalit
plaka takmak için bize resimdeki aletler lazım.

Boyanacak ana arıyı böyle bir kafese alıyorum,bu kafeste ana
arı yeterince hava alabiliyor.

ana arı kafesi.


ana arı üretiminde ve ana arı nakliyatı için kullanılan kafes.



Ana arı kafesi.





evet ana arıyı kafesten alıyorum,





dikkat edilmesi gereken nokta ana arıyı ön göğüs kafesinden
tutulması gerekiyor,ana arıyı arka kısmından tutmayınız,
çünkü arka kuyruk kısmını fazla sıkarsanız ana arı hasar
görebiliyor ve korkudan fazla feramon kokusu
saçtığında kendi kolonisi tarafından öldürülebiliyor.

Ön göğüs kafesi biraz sert olduğundan ve ön bacaklarınıda
oradan tutduğumuzda ana arı fazla kımıldayamıyor,bizde
istediğimiz işlemleri yapabiliyoruz.



Ana arıyı parmaklarımın arasında fazla sıkmadan tutarken,
opaliti tutan kokusuz tutkalı bir kürdan yardımıyla
birazcık uçuna alıyorum.
( çok çok az gerekiyor )



ve ana arının göğüs kafesinin üstündeki boşluğu
ortalayarak tutkalı sürüyorum,burada ana arının
sırtındaki boşluğun heryerine sürmüyorum tutkalı
sadece ortaya bir nokta atar gibi hafif bir nokta
tutkal sürüyorum.



daha sonra istediğimiz opalit plakayı,kürdan ile dokunduğum
zaman opalit plaka kürdanın sivri kısmına kendiliğinden
yapışıyor ve ana arının sırtına istediğim gibi yerleştiriyorum.



yine burada dikkat edilmesi gereken ana arıyı fazla sıkmamak
gereklidir yoksa ana arı hasar görür.

Opalit plakayı ana arının sırtına yerleştirdiğimde hafif
bastırıyorum yine tabiki ana arıya zarar verecek kadar
olmaması gerekli.


İki parmağımın arasında ana arı böyle duruyor,




Bu posisyonda opalit plaka yerine boya kalami ilede
işlemimizi yapabiliriz,boya kalemini önce tahta üstünde
denememiz gereklidir,bazı boya kalemlerinin uçunu
boya gelmesi için uçunu bastırmamız gerektiğinden
ilk dokunduğunuz yere boya birden fazla akıyor,
ana arının heryeri boya olmasını istemiyorsak
önce tahta üstünde kalemi denememiz gerekiyor.

Ana arıya opalit plakası takıldıktan sonra kuruması için
tekrar kafese alıyorum,orada bir kaç dakika bekletdikten sonra
anayı koloniye tekrar geri veriyorum.
Tutkalın kurumasını beklemez isek işci arılar ana arının sırtından
opalit plakasını tekrar çıkarabiliyorlar.

Buğdaylar renklerini aldılar.



biçilmiş buğday tarlası.




Buğday tarlası.



Buğday resimlerini çok severim.


Şeker pancarı,yapraklarından güzel sarma oluyor.


Kabak tarlası.



bir başka buğday tarlası.



marul devamlı oluyor.



Çicekci.


Arılığımda hasat yapacağım kovan kalmadığı için
arılarımı gelecek seneye hazırlıyorum.

Arılarıma %85 Formik asit uyguladım,
varroa asite karşı hiç bir şekilde direnç oluşturamıyor ve
uygulama fazla uzun sürmüyor.
İlk Formik asit uygulaması bittiğinden arılarıma
teşvik amaçlı kek verdim,şimdi verilen keki
arılar birden tüketemiyor ve nektar akımı varmış gibi
oyalanıyorlar.
Ana arıya nektar akımı devam ediyormuş havasını
vermek bizim için Kış arılarının istediğimiz miktarda
çıkmasını sağlıyor.
Türkiyede kış arısı sözü pek kullanılmadığından
güz arısı veya genç nesil arılar diyebilirsiniz.



Son hasatdan görüntüler.



Dinlenme kazanlarında beklettiğim hasat balını,
kavanozladım.


Dinlenme kazanlarının özelliği baldaki mum parçalarının
ve hava kabarcıklarının kazandaki balın üstüne çıkmasını
sağlıyor.
Bal dinlendiğinde daha net ve berrak görünüyor.

Ihlamur balı nefiz kokuyor.


Balın rengi hafif kırmızımsı.

Kavanozlarken.

Bal kavanozlarını böyle 12`lik kartonlara depoluyorum.

karton üstüne tarih ve balın cinsini belirtiyorum.

Plastik kapaklı kavanozlar.