5 Mayıs 2009 Salı

Elma bahcesindeki arılarımın kontrolü yapıldı.

Elma bahçesindeki arılarımın kontrolünü 4 Nisan`da yapmış oldum.
Kovanlara açtığımda ilk olarak Erkek çıtasını çıkarıyorum
bu boş verdiğim çıta koloninin ne durumda olduğunu
bana göstermiş oluyor.
Benim kovanlarımdaki durum boş çıtayı örmeye devam ediyorlar,
yani dumları iyi.

Kovanlarımın durumu şimdilik iyi görünüyor,
nektar akımı devam ediyor.
Oğul zamanı olduğundan arının doğal olarak
parçalanarak çoğalma içgüdüsü hiç bir zaman tamamen
yok edilemez.
Biz arıcılar da bazı yöntemler ile bölünmeyi engellememiz
gerekiyor,yoksa arılardan bal alamayız.
Kötü hava şartlarının arkasından ilk güneşli günlerde
oğul çıkıyor,bu çok doğal biz arıcılar kötü günlerde kovan açmayız
açamayız arılarda bizden habersiz ana memeleri inşaa ederler
havanın güzel olduğu ilk gün oğula çıkmaya
hazırlıklar çoktan yapılmıştır ve oğul çıkar onun için
uzun zaman yağışlı geçer ise hava daralmış kovanlarımızdan
mutlaka oğul çıkacaktır.
Bu durumu biraz olsun önlemek için hava durumlarını
devamlı takip etmek gerekiyor ve bakımlarımızı
öne almamız gerekiyor,ben şahsen öyle yapıyorum ve
arılara çalışacakları boş durmayacakları işlerini
önceden veriyorum,şimdiye kadar uygulamalarım gayet iyi
gidiyor memnunum.
Almanyanın hava şartları aslında böyle bu yıl gibi değil
tam tersi şu an Türkiyede yaşananlar burada oluyordu.
Burada hava şartları hep yağmurlu ve soğuk geçerdi
baharda ama bu yıl tersi oldu.

Bu kovanların iyi yanı ağır kat kaldırmıyorum,
yumurtalık ve ballık tek katta olduğundan bakımı çok kolay.
Ama öbür yandan sabit arıcılık için tasarımlanmış olduğundan
çok büyük ve ağır olduğundan taşıması zor.

Arıların çıta yanaklarına ördüğü mumu bıcakla alıyorum,
kovanların bakımında çıtaların üstüne ve kenarlarına
ördükleri mumu hemen alıyorum.

Kontroller yapıldıktan sonra yapmış olduğum değişiklikleri
koloni takip kartına yazıyorum ve birdahaki yapacağım
önemli işlemleri takvime belirtiyorum.
Bütün arıcı dostlarıma Selamlar Saygılar.