2 Nisan 2009 Perşembe

Biz işimize kaldığımız yerden devam edelim,nerde kalmıştık hmm evet bugün hava sıcaklığı 25 C°dereceydi.

Değerli arı dostları hiç tarzım olmayan laflar için sizlerden özür diliyorum,
bizim amacımız bilgi paylaşımı,onun için bu yorum konusuna fazla
değinmeyeceğim.

Evet bugün bahar güzel tarafını göstererek sıcak bir gün yaşadık

hava sıcaklığı 25 C°dereceydi.

Arılığıma gittiğimde havanın güzel olması çok işime
yaradı,arıların durmadan polen taşımaları yavru faliyetinin
büyük bir hızla devam ettiğini gösteriyordu.

Şimdi arılar büyük bir hızla genişliyor,arıların
bu hızlı gelişmesinde yerleri sakınlıkla daralmaması gerekli.

Polen akımı güzel görünüyor.



Arılarım 16 çıta ile kışa girdiler şimdi böyle kuvvetli arı durumunda
son çıta olarak sadece boş çıtayı koydum,çıta sayısı şimdi
17 oldu.

Kuvvetli arı bal yapar düşüncesiyle arılarımın Nisanın 15 inde
tahminen Kiraz ağaçları çicek açacaktır bu zamana kadar
iki hafta kaldığından burda Nektar akımı yakındır.


Kuş kirazı ve erik ağaçları açtığında baharda arıların aç kalma
riski baya düşeceğinden az bir zaman kaldı,yakın zamanda
her yer çicek açar bizlerde uzun zaman özlemini
duyduğumuz bahar yaz havasına kavuşuruz.

Arılarım gayet sakin biraz körük sıkıyorum arılar geri çekilsin diye yetiyor
körük herzaman lazım arılıkta üşenmeden yakmamız gerekli.
Resimde görüldüğü gibi arılar kovan kapağını açtığımdan bile
habersizler gayet sakin işlerine devam ediyorlar.
Bilmem fark edildimi ben kovanlarımı durmadan açmıyorum,
arıların kurduğu düzeni devamlı bozarsak ya ana arı çıta arasında ezilir
yada yere düşer fark edilmezse ezilir ziyan olur,onun için
tavsiyem arıların durumunu yani yem durumlarını ve günlük
yumurta gördüysek işlem tamamdır fazla kovanı karıştırmaya gerek yok
diye düşünüyorum.
Kışı zor şartlarda koloniyi kıştan geçiren kış arıları koloniyi bahara çıkarmışlardır
görevlerini tamamen yerine getirdikleri için önümüzdeki bir kaç
gün içinde sezonu yeni çıkan arılara bırakarak yaşamlarına
son vereceklerdir.
Kış arılarının ne kadar önemli oldukları buradan belli oluyor.
Yaşamlarına Ağustos ayında başlayarak arıcının da kış arılarını
yormayarak 7 Ay hayatda kalmalarını sağlamıştır.
Arılarıma suluk yapıyım dedim,oluk gibi motor ile oydum içini
ne yazıkki su kaçırdı ortası çürükmüş,bizde çicek ektik
saksı yaptık.

Bütün Arıcı dostlarımın işi rast gider inşallah.