15 Nisan 2009 Çarşamba

Balın nefis kokusu gelmeye başladı.

Bugün arılığa bahcemdeki ahududunu gülleri sulamaya
gitmiştim,gelmişken arılara bakmadan olmaz tabiki
bende kovanlara kısaca baktım.
En güzeli de kovanlara bakarken kovan girişlerinden
gelen nefis bal kokusu,çok hoşuma gitti.
Arıların uçuşu çok güzeldi,ne kadar çabuk miktarlarını
artırdıkları şimdi belli oluyor.

Katlı kovanlarda ballığa baktım sadece,alt katlarda
zamanı gelince erkek çıtaları kesilecek ve biraz da kabartmaları için
temel petekli çıta vermiştim.

Kovanlarıma yaptığım sehbaları koymamıştım,çimen büyümeye
başlayınca kovan girişlerini kapatıyor,bende kovanların önüne
tahta parçaları koydum şimdilik.

Sıra geldi önceki kovanlarım,onlardada arı uçuşu güzeldi.

Arılar nektar akımında baya sakinler çok işleri olduğundan,
iğnelemeye zaman yok dermişcesine
hızla yanımızdan uçuyorlardı.


Bu kovanlarda sadece tepeden bakmak yeterli.

Stroporlar sıcaktan koruyor.

Bahcemdeki Kiraz ağacı çicek açmış hali.

Bu resimde iyi görünüyor çimen uzadıkca kovanın önünü
kapatıyor ama önlem alındı.

Arılar çalışırken.


Kiraz ağacın çiceği.


Kiraz ağacımın çicekleri,yabani kuş kirazını
nehir kenarından çıkardım sonbaharda ağaçlar yaprak döktükten
sonra bahceme getirdim diktim.
Nisan ayında üstüne iyi cins aşı kalemi ile aşı yaptım
çok inceydi aşı kalemi kurşun kalem kalınlığındaydı,
şimdi bakıyorum da baya kalınlaştı,inşallah daha da büyür
ve herkez bu ağaçtan meyve yer afiyetle.

Arılığım.


Kiraz ağacının çiceği,güzel meyvesi oluyor.

Kiraz ağacı.

Çicek.


Arılığım ve kiraz ağacının çiceği.

Suluk olarak tavuk suluğunu denedim,gayet iyi çalışıyor.

Bahcemde asıl işim sulamak için gelmiştim sulamaya başladım,
yoldan geçen atlılar.

Bahcivanlığı çok severim.

Oğuzhan boyacılık yaparken.





Güneşten korumak için organik ağaç koruma boyası ile
boyandı,kovanlarımın hepsini bu organik
boya ile buyuyorum,üretici firma kutusuna şöyle
yazmış ahşap çocuk oyuncaklarında da kullanılır yazmış,
yani küçük çocuklar tahta oyuncağı kemirse bile tehlikeli değil.