22 Mart 2009 Pazar

Sezona hazır yeni çıtalar ve kabarmış çıtaların bakımı.

Çıtalarımı bir arkadaşımın tavsiyesine uyarak Asetik asit ile
ağ kurduna karşı korumaya karar verdim.
Aselik asit Formik asit Oksalik asit ve laktik asitler
Organik olduklarından Bio Organik Arıcılık yapan Arıcılar
tarafından kullanılıyor burada.
Arıcı arkadaşım yıllardır kullanıyor ve memnun olduğunu söylüyor.
Genelde ağ kurdu besin olarak kuluçkalıkta kalan
çıtalardan beslenir,ama gezinirken bütün çıtalara zarar verir.
Aslında en sağlıklısı bal çıtaları ile kuluçkalıktaki çıtaları birlikte
tutmamak.
Ben bu çıta dolabına sadece ballıktan aldığım çıtaları koymayı
düşünüyorum.
Asetik asiti kavanoz kapağına az miktarda koyarak
koku yayılımı nasıl oluyor diye baktım.
Çıta dolabının içinden dışarıya koku gitmeyecek
şekilde aralıklar kapatıldı.

Koku hemen yayılıyor tesiri zaten orada,çıta dolabının
heryerine yayılması gerekli.
Arıların ne zorluklarla çıta kabartdıklarını biliyoruz,
bu kabarmış çıtaları ağ kurduna bozdurmamız hiç de iyi
olmadığından bu Asetik asit ile denemeye karar verdim.

Çıta dolabına yayılan asit ağ kurdunun oluşmasını engelleyecek.


%60 Asetik asit.
( Sirke asiti deniyor burada )