28 Mart 2009 Cumartesi

28 Mart 2009 Bahar nazlanıyor.

Bugün Arılığımı kontrol amaçlı ziyaret ettim
hava sıcaklığı 13 C°derece ve yağmurlu,arılarda uçuş vardı
ama az sadece su almaya çıkıyorlardı bu davranışlarıda
yavru faliyetinin hızla devam ettiğini gösteriyor.
Evet bu durumlarda koloni yavru faliyetlerini bahara bütün hızıyla
sürdürürken kötü hava şartları nedeniyle arılar dışarıya çıkamıyorlar
kovanda bulunan bütün yavru ve yetişkin arılar bir türlü kovan
içindeki 35 C°derece sıcaklığı düzgün bir şekilde koruması gerekiyor,
onun için de arılar bal stoklarını hızlı bir şekilde tüketmeye başlıyorlar,
bu sebeblerden dolayı yılın en tehlikeli zamanı şimdi oluyor.
Dikkat edilmesini öneririm,arıların bal stoklarını devamlı kontrol ediniz.

Arıların su ihtiyacını gidermek için kovanların yakınına su balonu dediğim
su kaynağını hazırlıyorum,arılığıma her gidişimde arıların sularını
tazeliyorum.

Arıların durgun suyu sevdiklerini söyleyebilirim,hatta
güneşten biraz ısınmış suyu çok seviyorlar.


Arıların baharda suluklara alışması için,suluğun kenarlarına
biraz bal sürüyorum,biraz da suyun içine parmağımı sürüyorum
balın sudaki kokusu arıların oradaki su kaynağına alışmasına
yardımcı oluyor.

Balı çok çok az sürüyorum suluğa fazla sürerseniz arılar

bu sefer balın kaynağını arar ve zayıf kovanların

yağmalanma tehlikesi olur,yada hiç sürmesenizde olur.


Kovandaki yetişkin arılarla birlikte kovan içindeki görevlerini
yeni bitirmiş diğer genç arılar su kaynağına uçarak
suyun kaynağını öğreniyorlar ve bu böyle devam ediyor.


Organik dinlenmiş su kaynağı ( yağmur suyu )


Kiraz ağacının meyve ve yaprak tomurcukları,bu sene biraz geç
açacaklar gibi.



Ahu dudu tomurcuğu,bitkinin dikensiz gövdesi var.


Geçen sene sonbaharda budadığım güllerin dalarına
kıyamadım atmaya 25 cm uzunluklarda böyle resimde görüldüğü
gibi toprağa koyup üstünü örtüm,bugün baktığımda
tomurcuk attıklarını gördüm.


Gül Tomurcuğu.


Resimde görünen gülleri hazır almıştım onlarda tomurcuk atmaya
başlamışlar.
Hava şartları bu yıl çok düzensiz bir şekilde devam ediyor,

kar ve yağmur devamlı hava şartlarını değiştiriyor.

Sonbahar bakımının ne kadar önemli olduğunu görüyoruz,
tesadüflerin yerine planlı bir koloni yönetiminin
önemi burada belli oluyor.