28 Şubat 2009 Cumartesi

28.02.2009 Arılığı kontrol amaçlı bakmaya gittim.

Bugün 28 Şubat 2009 Hava sıcaklığı gölgede 15 C°derece
güneşin aydınlatdığı bölgeler daha sıcak.
Arılığa gittiğimde sadece dıştan bakabildim.
Straporları kaldırdığımda arılar sanki halen
salkımdaymış gibi bir görüntü vardı.

Ama genel olarak kovanların durumu iyi diyebilirim.
Körük yakmayı da özlemişim,hemen körük yakıldı
ve dıştan bakım başladı. (çıta çekmedim)
Arıların ilkbaharda aldıkları ilk polen Fındık ağacından.


Kiraz ağacından Meyve ve yaprak tomurcuğu.


Meyve tomurcuğu tombul oluyor,
yaprağın tomurcuğu ise sivri oluyor.


Güneş kovanları ısıtdıkca arılarda dışarıya
çıkmaya başladılar.
Yavru uçuşları çok güzeldi.

Bal stokları Mart ayında baya yıpranacak,onun için
kovanların bal stoğu en azından Erik ve Kiraz ağaçlarının
çicek açmasına kadar yetmesi gereklidir.


Üst Resimde görünen arılar kış arısıdır
Siyah ve büyüktürler bu kış arıları
verilen yanlış besleme ile ömrü kesinlikle azaltılmaması gereklidir
çünkü bugünlerde çıkan yeni nesil arıların bakımlarını bu kış arıları yapmaktadır.
Onun için bazı konuları anlaşılsın diye böyle yazıyorum,
bu kış arıları kışın kek ile ömrü tüketilir ise
baharda çıkacak olan genç nesil arıya bakım yapamıyorlar.
Kış arıları yeni sezonun yaşlı tarlacılarıdır,
kış arılarınızı kışın yormayınız,ne kadar
yorarsanız ömürleri o kadar azalır.
Mart ve Nisan ayında kış arıları yeni arılara sezonu devredecekler.

Ben Teşvik şuruplama yapmıyorum çünkü geçmiş sonbaharda
arılar yeni sezona hazırlanmış ve kış
bakımları yapıldığından ne teşvik şuruplama nede
Şubat ayında Varroaya karşı ilaçlama yapıyorum,
hepsi zamanında geçen sene yapıldı.

Geçen sene hasatdan sonra verdiğim Kek arıların
Kış arılarını çıkarması için teşvik bir uygulamaydı,
yani Nektar akımı devam ediyormuş gibi
arıları kandırdım.
Neden hasatdan sonra kek denilir ise
arılar ana arının
yumurta atacağı alanı bal (şerbet) ile bloke etmesin diye.

Birde keki hemen tüketemiyorlar
buda arılar için bir uğraş ve oyalanma oluyor.
Daha sonra yeterince Kış arıları aktiv olunca arıların
bal stoklama zamanı geliyor.
Boş çıtalar verdiğim İnvert şurup ile bloke oluyor
ve ana arı yumurta atacak boş yer bulamıyor.

Bu durumda kış için vereceğim bal stoğu 15 kg
olarak hesaplıyorum.
Bu stok miktarı toz şeker olarak hesaplanıyor,
ben geçen sene 15 kg = 15 Litre Hazır İnvert şeker şurubu
olarak arılara 3 kere 5 litre olarak verdim.
Bu miktar kuvvetli arılar için 20 kg bile olabiliyor
iki katlı kovanlarda.
Aynı zaman 2 defa Formik asit uyguladım
arılar salkıma girince 1 defa Oksalik asit şırınga
ile salkımda bulunan arıların üstüne sıktım.
Baharda gereken bal stoğu olmayan kovanlara,
gerektiğinde koyu şurup verilebilir burada 3:2 miktarında
veriliyor.(Şeker:Su)Arıların aç kalmaması için
arılara yakın olan boş çıtalar alınıyor
ve arılara yaklaşık bir şekilde şurup veriliyor.

Demek istediğim şudur ki,arılara ne vitamin nede
ilaç verdim çünkü gerek görmüyorum.
Bakımını güzel ve düzenli yapan arıcılar böyle
gereksiz şeylere gerek duymayacaklarını söyleyebilirim.
Arıların durumuna göre sonbaharda zayıfları birleştirmek
anası yaşlı olanları genç ana ile birleştirmek.
Kışa kuvvetli koloni ( Aile )ile girmek büyük avantaj
olarak görüyorum,çünkü yapacağınız bakım masrafı
baya azalıyor ve kışa giren arınızdan emin oluyorsunuz.
Kuvvetli arı soğuktan ölmüyor kovanın altı tamamen
açık olsa bile arı kendini ısıtabiliyor çünkü kovan içini
değil salkımı ısıtmaları gerekiyor.
Yavru faliyeti de olmadığı için salkım sıcaklığı
kışın 20 C° oluyor.
Kovanın geri kalan boş kısımları zaten ısıtılmıyor.
Yeterince hava sirkulesi olunca kovanda
bal stokları rutubetli olmuyor ve hastalıklar
kolay kolay kovanda görünmüyor.

Unutulmaması gereken bir konuda arıların suluğu
erken suluk vermenin faydası var çünkü
arılar bir su kaynağına alıştımıydı
yeni çıkan arıları hep oraya götürerek
su kaynağının yerini öğretiyor.
Hijyenik olmayan yerlerden su getirmemeleri için
erkenden arılığın yakınlarına suluk koyunuz.
Demekki teşvik şuruplama yapmadan da arı
miktarı çoğalabiliyormuş.

Mevsime göre zamanında bakım bütün problemleri
kendiliğinden ortadan kaldırıyor.



Bugün Arıların sağlıklı ve kuvvetli bir şekilde
yavru uçurmaları beni çok sevindirdi.

Bütün Arıcı dostlarımın işi rast gitsin
sezonu bereketli geçsin.

Arılığımdan Video çekimi yaptım en yakın zamanda
sizlerle paylaşacağım.

Selamlar saygılar.