1 Kasım 2008 Cumartesi

ARILARDA SALKIM OLUŞMASI.

Bugün hava sıcaklığı 10 C°derece hava soğuk ama yağan kardan eser kalmamış
hepsi erimiş bugün sabahleyin sisliydi daha sonra hava açmaya başladı.
Arılara bakmaya gitdiğimde arılar uçmuyordu,
kovan girişlerinde bir kaç tane ölü yatan yaz arıları bulunuyordu
Kış arılarını yormamak için çalışan yaz arılarının ömrü tükenen
şimdi kovan dip tahtasına düşüyorlar.
Arasıra arılığa gidip kovan girişlerini temizliyorum.
Ölü arıları temizlemeden önce Kovan musluğundaki tahtayı alıyorum
ve kovan içine musluktan bakıyorum,kovan dip tahtasında bulunan
ölü arıları L şeklinde yaptığım bir telle dışarı alıyorum.
Kovan musluğundan bakınca kovan içine çıtaların altında sarkan
arıları görebiliyorum.
Havanın durumuna göre salkım oluşuyor,hava biraz güneş görürse
salkım dağılıyor.