4 Ekim 2008 Cumartesi

Arılarımı gelecek sezona hazırlamış oldum.

Arılarımı gelecek sezon için hazırlamış oldum,şimdilik
Arılıkta fazla yapılacak işim kalmadı.
Yaptığım kış hazırlığını kısaca şöyle anlatayım:
İkinci hasatdan sonra hemen iki defa Formik asid uyguladım
aynı zamanda arıların bal stoğu alındığı için
teşvik şuruplama yaptım iki günde bir yarım litre şurup
1:1 Su Şeker karışımı.
Şurubun miktarı az olması gerek yoksa arılar Ana
arıya yumurta atacak yer bırakmayabilir ve şuruplu balı
depolayabilir,ikinci hasatda yumurtalıkdaki bala dokunmadım.
Ana Arının kış arılarının çıkacağı yumurtaları atabilmesi
içinde dışardan nektar akımı devam ediyormuş gibi
bir ortam yaratmamız gerekiyor yani ana arıyı kandırıyoruz.
Ana arıda yumurta atmaya devam ediyor,sonuc kış arıları
çıkıyor.
Temmuz ayının sonunda izine ayrıldığımdan,Arılara da
bakacak hiç kimse olmadığından,arılarıma koloni kuvvetine göre
Kek verdim.
Arılar Keki hemen alamıyorlar ve Teşvik besleme yerine geçiyor,
aynı zamanda Kek koku yaymıyor.
Kekin yağmalanma tehlikesi de ortadan kalkmış oluyor,
izinden geldiğimde kovanlarımın hiç bir tanesinin zarar
görmediğini gördüm,arılar çok miktarda polen
taşıyorlardı.
İşi biten Asid kutularını çıkardım.
Peşinden Şerbet kutularını kovana yerleştirdim,
kutularım içine 5 Litre Şerbet alıyor.
Kolonilerime 3`er defa invert şerbet verdim.
Önceden verdiğim fazla keki de depoladıklarından
toplam 15 kilo kışlık bal depoları bulunuyor.
Bu miktar da Nisanın 15`ine kadar Kiraz ağaçları
çicek açıncaya kadar yetiyor.
Kasım ayında Arılar salkım oluşturduktan sonra
Oksalik asid şırınga ile uygulanacak,
oksalik asitin kolonide yumurta olmadığı bir zamanda
yapılması şart,
Çünkü Asit Arıların üstüne sıkıldıktan sonra
arılar birbirine sürterek Varroayı imha ediyor,
petek gözlerinde yumurta da olmadığından
Varroa sadece arıların üstünde bulunuyor
onun için Oksalik asid Hava sıcaklığı
5 C°derece olunca uygulanıyor.

Memleketim Boluda bu mantara kanlıca diyorlar,sonbaharda oluyor.

Ormanda daha başka mantarlar da var,ama bu mantar

toplandı.


Kanlıca mantarı.

Resimde görünen şirin bahce Rıfkı abimin bahcesi.

Yetişdirdiği Elma ağaçları.

Ağaçlar böyle küçük ama bol meyve veriyorlar,maşallah.

Koktel Tomatesler.

Tomates.

Harika görünen güller ve pergula.

Sarıca arıları üzümlere delik açıyorlar,

koruma amaçlı tül sarılmış.

Çicek.

At arabası.


İlgimi çeken şey at arabası o kadar eski olmasına rahmen

firen balatası ve el fireni ve daha çok özelliklerinin

olması.Sahibi bakımını yapmış süz olarak bahcesine

park etmiş.




Kedi kuyruğu,ilginç bir çicek türü.

Kedi kuyruğu.


Papatya cinsi bir çicek.


Çicek.

Asma kabak ağacı.

Ada çayı bitkisi.

Rıfkı abimin buluşu asma kabak ağacı.


Dünyanın en acı biberi bunlar,bunlardan acı biber yokmuş

dünyada,acılık derecesi acı veriyormuş onun için denemedim.

Rıfkı abimin baharat bahcesi,maydonoz,kekik,fasülye otu

nane ve daha birçok faydalı şifalı bitkiler.