25 Ekim 2008 Cumartesi

25.10.2008 Kanola halen yeşilliğini koruyor.

Yürüyüşe çıktığımızda tarlalarda halen kanola olduğunu gördüm
arılar güzel havalarda son defa nektar ve polen topluyorlar
havalar artık güneşli olsada soğuk oluyor.
Arılığımda şimdilik hiç bir şey yapmıyorum,havalar
biraz daha soğuduktan sonra arılar da salkım oluşturduğu
zamanı bekliyorum.

Halen yeşilliğini koruyan Kanola bitkisi burada raps diyorlar

bu bitkiye,çok nektar veriyor arılara tadı çok güzel beyazımsı bir balı

oluyor ve çabuk sertleşiyor onun için büyük kaplarda fazla

bekletilmemesi gerekli.

Arılarımın bulunduğu bölge buraya 7 kilometre Arılığıma yakın olsa
baharda çok güzel bal yapar arılar.

Organik Mazot dedikleri sıvıyı bu bitkiden yapıyorlarmış,bir de hardal
yapıyorlar bu bitkiden.Almanlar hardalı çok tüketiyorlar.
Turşu yapdıklarında bile hardal tohumu atıyorlar içine,çok faydalı bir
bitki kanola.
Aslında şimdi bulunduğumuz mevsimde bu resimlerin yeri yok
ama ne yapalım gördüm resimledim,paylaşdım.