4 Haziran 2008 Çarşamba

Doğal Varroa ile mücadele.


Koloni takip kartında bugün için Erkek çıtasının kesilmesinin
zamanı olarak belirtmişim,bildiğimiz gibi erkek gözleri kapanırken
Varroa içine giriyor ve varroa nüfusunu çoğaltıyor.
Erkek arı gözlerinede normal işçi arılarından 8 ile 10 defa daha fazla
varroa giriyor yani yaptığımız aslında bir tuzak,kapalı gözlerde
bulunan varroalar şu an kacamıyorlar.

Burada bu boş çıtalardan ikişer asan da var biri örülürken öbürüne

ana arı yumurta atıyor gözler kapanınca kesiliyor arılar yine örerken

öbür çıta örülmüş yumurta atılmasını bekliyor ve böyle

bir zyklus başlıyor.

Türkiyede kullanılan Langstroht Magazin kovanlarda en sağa

yada en sola asılıyor.

Burada boş çıta uygulayan çok kişi var,yaptığım arıcılıkta

uyguladığım şeyler bu yazdıklarım onun için denenmiş ve iyi

sonuçlar alınmıştır.

Burada dikkat edeceğiniz tek nokta erkek gözleri kapanınca

mutlaka kesiniz Erkek arılar dünyaya gelirlerse

varroa çiftliğiniz olur ve bu durumda daha büyük zarar verir.

Takvimin bir kenarına 14 gün sonra kesmem lazım diye

belirtin.


Aynı kovandan işçi arı çıtası,yaptığım uygulamada işçi arı sayısı
hiç bir zaman azalmıyor hatta daha sağlıklı dünyaya geliyorlar.
Varroayı işçi arılardan uzak tutmuş oluyorum.


Üst kısımda bal kemeri ve kapalı gözlü işçi arı çıtası.



Bu da aynı çıtanın arka kısmı.


Arılar gayet sakin.

Erkek çıtası en son çıta olarak asıyorum.


Erkek çıtasını Gözler kapanınca çıkarıyorum.

Üstündeki Arıları gaz kanadı ile süpürüyorum.

Sonraki hali böyle gözlerin tamamı kapanmış içleri Varroa dolu.
Kapanmadan alırsanız içinde bir tane varroa bulamazsınız
acayip kurnaz bir parazit.

Burada çıtanın üst kısmını bırakıyorum çünkü bal depolanmış,
alt kısmını tel olmadığı için bıçakla rahatca kesiyorum.
Bal olan bölümünü daha sonra bir tabağa alıyorum.

Yanlardan keserken.



Resimde görüldüğü gibi kesilmiş hali.

Üst kısımda kalan bal kemerini yemek için alıyorum.


Bu çıtanın iki taraflı erkek gözlerinde sizce ne kadar varroa vardır.

Çok ama baya çok


Kapalı gözlerden birini bıçakla açtım ve içine baktım.

Gözün İçinden çıkan varroa beni hiç şaşırtmadı.


Her kesdiğim yerden Varroa çıktı.

Her kovanda bence bu tuzaklardan olması gerek,doğal mücadelede

büyük bir bölümünü imha etmiş oluyoruz.