11 Haziran 2008 Çarşamba

Arıcı ablamız Emmi


Sayın Emmi Arıcılar derneğinin Damızlık Ana Arı İstasyonu sorumlusu
bütün Ana Arı üretiminden kendisi sorumlu.
Kendisi ile biraz sohbet ettim ve bilgi alışverişi yaptım.
İstasyonda sadece Karniyol arıları bulunuyor.


Arıları çok kuvvetli idi.


Arıların sakin oluşları dikkatimi çekti.

Dikkatimi çeken birde kilo almış olmam Resimde görünce

fark ettim ve şok oldum hemen peğriz yapmam gerek.



Kovanın içine kafamı sokdum burnumu çıtaya deydirdim
bu ne sakinlik maşallah.
Kovan yanında konuşurken ne körük yakıldı ne de
kafamızda maske vardı.
Böyle Arı ile çalışması ayrı bir zevk.

Sayın Emmi devamlı böyle çalışdığını söyledi.

Sayın Emmi geçen senenin hasat sonuçlarını bana açıkladı,
İlkbahar balı
olarak meyve ağaçlarından ve kır çiceklerinden faydalanmış
ikinci hasat olarak Kanola ve üçüncü olarak da
çam balı hasatı yapmış.
( Gezgin Arıcılık yapmış )
En iyi kolonisi toplam 105 kilo bal yapmış,
ortalaması 80 kilo bal hasatı yapmış kovan başına.
Gezgin Arıcılığın faydası.

Kendisini tebrik etdim tabiki büyük başarı.

Bahçesinde gördüğümüz bir kaç Kovan damızlık koloniler imiş.
Toplam 4 yerde kovanları varmış.

Bu mini çiftleştirme kovanlarındaki Ana Arıları birileri ısmarlamış.

Çok kişi istemiş Anaları ama vermemiş 14 tanesi özel.

Haziran ayında Ana Arı isteyen çok oluyormuş dernekten o yüzden.

Merak ettiğim birde kendisi iğne ile suni dölleme yapıyormuş.


Performanzı normalin üstünde olan Ana Arılar yarışmalara

giriyor ve güzel sonuçlar elde ediliyor.

Kullandığı Damızlık Ana Arılar sakin hiç saldırmıyorlar

çıtayı çektiğimizde çıtayı terk etmiyor,telaşlanmıyorlar.

En son ve en önemlisi benim için bal toplama istekleri

sonderece yüksek arıların.


Sayın Emmi ile oturup Arılar hakkında sohbet ettik.

Fotolar için kusura bakmayın acemi bir fotocu çekti.


Daha sonra Arılığıma gittim ve Arıları kontrol ettim.