1 Mayıs 2008 Perşembe

Mayıs Ayında Arılıkta yapılanlar.


Mayıs Ayı Arıcının arılıkta en çok zaman harcadığı ay olduğu için
Arılığımda neler yapmam gerektiğini kısaca sizlerle paylaşmak istiyorum.
Arılığımda bal kısmını açmış olup arılara birazda çalışmaları için
temel petekli çıta veriyorum,benim kovanlarımda bal kısmı
17 çıta alıyor bunun 13 tanesi kabartılmış çıta 4 tanesi temel petekli çıta.
Mayıs ayında arılar hızlı bir şekilde sayıları artıyor ana arı günlük 2000 yumurta
attığı için kovanlarda rahatlıkla daralmalar olabiliyor bunun sonucu da oğul
çıkmasına sebeb oluyor,oğul çıkmaması için önceden bazı önlemler alıyorum.
Arılar kuluçkalıkta bal stoğu yapıyorlarsa genelde arkada 2 veya 3 çıta tamamı balla
dolu çıtaları alıyorum ve ballığa asıyorum,ballıktan aldığım 2-3 boş kabartılmış çıtaları da
Ana arının yumurta atması için yer açmış olduğum kuluçkalığa asıyorum.
Çok arı bal yaptığından daha şimdilik arıyı zayıflatmayı düşünmüyorum ama devamlı
kontrol altındalar.




Koloniler 8 ile 9 gün arayla kontrol edilmesi gerek.
Yukardaki resimde görünen oğul iyi nektar akımında 20 tane temel petekli çıta kabartıyor.
o yüzden oğula kabartılmış çıta verilmiyor.
Kovana asılan boş çıta kabartılmış ve erkek arı gözleri kapanmış ise kesilmeye hazırdır,
bu şekilde kapalı gözlere giren Varroa imha edilmiş oluyor.Doğal olarak senede 3 ile 4
kere Erkek arı çıtası kesildiğinde ilaçsız asidsiz Varroa`nın sayısını %50 imha etmiş oluyoruz.


Resimde göründüğü gibi ana arı memesi kontrolü yapılıyor,
katların altına duman verilerek bakılıyor.

Ana arı üretimine çok değer veriliyor,hep istenen özelliklerde ana arı üretiliyor,
İstenmeyen özelliklerde arı varsa imha ediliyor.