26 Nisan 2008 Cumartesi

Havalar güzel ve güneşli


Evet havalar güneşli ve sıcak,hava sıcaklığı öğlen vakti 25 C°derece
vardı.Gectiğimiz günlerde yağan yağmurdan dolayı biraz kuşkulandım,
Arıların hızla çoğalması ve dışarı çıkaması Arılarda kolaylıkla oğula yönlenebilirlerdi
onun için bugün koloni kontrolü yaptım.
Resimdeki Kiraz ağacının çiceği,hele şükür tam zamanında açtı.
Gebze`de meyveler nerdeyse olğunlaşacaklar burda daha yeni çicek açıyorlar.


Büyük kiraz ağacının bu dalına çubuk aşısı yapmıştım,güzel çicek açmış.


Türkce bu bitkinin adını bilmiyorum,Arı otu olabilir mi.


Bu resimde kuluçkalık 16 çıta artı bir tane boş çıta Erkek arı çıtası.


Burada koloni kontrol bakımı yaparken.


Bu çıtada arıların nektar getirdiklerini gösteriyor.


Kapalı yavru çıtası.


Kapalı yavru çıtası.


Havalar çok sıcaktı maskenin içinde bunaldım ve çıkardım.


Kovanları kapatdıktan sonra bir de girişi çekiyim dedim.


Havalar daha da sıcak olunca musluğu tamamen çıkaracağım,
Kovan girişi bütün genişliği ile açık olacak.


Kovan girişi şimdi 15 cm genişlikte ve 1.5 cm yükseklikte.


Cimbirlop körüğüm.


Komşumun büyük kiraz ağacı.


Benim elma ağacım çicek açmaya başladı.


Elma ağacının çiceği.


Nektar polen ne istersen var.


Bahçemizde bulunan çicekler.




Bu Ana Arı Papaz varya onun Arısı.