26 Şubat 2015 Perşembe

Bahar yine erken mi gelecek acaba ?


Selam arı dostları,
Daha kış bitmeden baharı düşünüyoruz,
geçen senede böyle olmuştu, kar doğru dürüst yağmamıştı,
ha şimdi yağacak, dolduracak her yeri derken
bahar geldi ve doğa bir den uyandı,
neticede doğada nerdeyse aynı zamanda çiçeklenme oldu ve
aynı zamanda yok oldu, nektar akım boşlukları
arası uzun sürdü buna rağmen arılarımız çokm şükür bal
yaptılar.




 fındık püskülleri maşallah yine erken açtı,
bazen kendime soruyorum yine geçen sene gibi olursa
ne yapmalıyız ?

Doğa şartlarına etkimiz olamayacağına göre,
en güzel yöntem nektar akımı olan bir yere gitmek
yani bu yıl gezginci arıcılık yapmak gerekebilir.





 bugün çektiğim bir resim,
kardelen çiçekleri açmış ve yanında arı vızıltısı, harika.





kardelen çiçeği,




çiğdemlerde açmış,




sarı çiğdem,





yıllar önce aşısını kendim yaptığım kiraz ağaçlarıma
özel ilgi gösteriyorum.

Şimdi şubat ayı sonu
 meyve gözleri oluşumunu desteklemek için
dalların uç budamasını yaptım.




resimde de göründüğü gibi
geçen sene çıkan dalların üçte birini 
dışa bakan bir yaprak gözünden geri budadım
böylelikle meyve gözlerinin daha çok oluşumu sağlanıyor.

Bu önemli budama yapılmaz ise 
ağaç gücünü dallara ve yapraklarına veriyor ve
daha az meyvesi oluyor.





bu yöntemi bir kaç yıl devam edeceğim,
bakalım sonuç olarak neler olacak.

Şimdiye kadar her yıl biraz daha fazla meyvesi
olduğunu gözlemledim.





büyük kiraz ağacımız,




 Ihlamur ve böğürtlen balı kavanozlarımız 500 gr.





bütün etiketlerimde bal sertleştiğinde
40 C°dereceyi geçmiyecek kadar 
su banyosunda balı eritiniz diye yazıyor.

Bal sertleştiğinde 40 C ° derece sıcaklıkta
bal tekrar eski halini alıyor.

Doğal bal donar, bu çok normal ve doğaldır.





Arılarım bugün hava güzel olduğu için
yine uçmaya başladılar.




Karniyol F1




 bugün hava iyi olunca,
 bolca kat fırçaladım,





güneşten korumak için bakım amaçlı bütün
 kovanlarıma uyguluyorum.




telli tabanlar,



girişleri daha bitmedi :)

Dadant Blatt ölçüsünde telli taban.


Bütün arı dostlarına,
hayırlı sezonlar diliyorum.