15 Ocak 2017 Pazar

Kış halen devam ediyor Bee...


Selam arı dostları,
yurt dışında halen kışı yaşıyoruz,
hava sıcaklığı mevsim şartlarına göre baya soğuk ve
fırtınalı geçiyor.


Kovanları bu soğukta açmadığım için 
sadece çekmeceleri kontrol ediyorum.

Çekmeceler Kolonilerin aynası gibidir,
bütün olup bitenler çekmecede görülüyor.

Arıların kirli çamaşırı gibi yani :)


 çekmecelerdeki görüntü
koloni durumuna göre değişik olabiliyor.

Kolonilerin hayatta olup olmadığını kulak
vererek anlıyorum bu yöntemi yıllardır
uyguluyorum.

Kulağımı kovana dayıyorum ve ev de biri var mı diye
tıklıyorum :)

içerde iseler kuvvetli bir uğultu sesi veriyorlar

ev de kimse yok ise yaten ses verende olmuyor :(

çok şükür bende hepsi evdeymiş Maşaallah...

Uğultu sesi hiç durmadan uzun süre devam ediyor ise
kovan büyük bir ihtimal anasızdır.

Böyle kovanları işaretlemek gerekir ve kovanın
 gerçekten anaarısı yok ise başka bir kovan ile birleştirmek en doğrusudur, mesela zayıf bir koloni ile.


doğanın işine karışmak olmaz,
bu yüzden arılarıma müdahale etmiyorum.

Olumsuz bir durum haricinde kolonilere
karışmak iyi olmaz.


 Mandalın büyüklüğü ilgimi çekmişti,
sordum bu mandal niye böyle büyük diye
bana bunun peşgir (havlu) mandalı olduğunu söylediler.


Battal Mandal


Bütün arı dostlarına,
kayıpsız bir kış geçirmelerini diliyorum...

Selamlar saygılar.