15 Mayıs 2017 Pazartesi

Mayıs 2017 özeti - Kanola tarlasına yolculuk - Murat Gürsoy kardeşim misafir geldi - Işgın severmisiniz :)



 Selam arı dostları,
mevsim şartlarımızın durumu ve arıcılıkta uyguladığım bazı 
çalışmalarımı kısaca sizler ile paylaşmak istiyorum.

Ayrıca Murat Gürsoy kardeşim
benim ziyaretime geldi
tabiki çok sevindim :)

 değerli kardeşim hoş geldin sefa getirdin :)

arıcı kardeşim gelirde kovan açılmaz mı :)
hemen kovan açıldı,
tabiki körüksüz...

Arıların cinsi Buckfast
Ana arılar F1 Murat kardeşimin üretimidir...

sakinlik kriteri test edildi ve
arılar tam not aldı...

Arıcı Murat Gürsoy kardeşim :)

Murat kardeşime söz vermiştim
geldiğinde el demirim ve körüğüm senindir diye
aynen dediğim gibi
el demirimi ve körüğümü kendisine 
hediye ettim :)

Arıcıların sohbet konuları tabiki yine arı oluyor,
biz de bolca bal arıları hakkında sohbet etmiş olduk
Murat kardeşime beni ziyaret ettiği için 
çok çok teşekkür ediyorum ve her zaman 
yine bekliyorum...


yeni arıcı körüğüm cillop gibi :)




Bu güzel körük sanırım paslanmaz 
malzemeden yapılmış.




 Gelelim bölgesel arıcılık faliyetlerine,
 arılığımın yakınlarında nektar akımı 
azaldığından kolonilerimi naktar akımı olan bir yere
taşımaya karar verdim.

Kovanlarımı hazırladıktan sonra
kaymaması için kemer ile sabitledim ve kovanlarımı
bir alman arıcı arkadaşım ile taşıdım
tabiki gereken taşıma prosedürleride yapıldı.



alın size kanola tarlası diyerekten
 arılarımı saldım çayıra :)


maşaallah arılar etrafı tanıma uçuşu yaptıktan sonra 
hemen çalışmaya başladılar.

 kanola çiçeğinde bal arısı,

kanolanın çiçeği harika kokuyordu,
demekki nektar salgılıyor.

arılarımı nektar akımına taşımam iyi 
bir karar oldu

Mayıs ayı oğul ayı :)

Bir yağmurlu bir güneşli hava şartlarında
arılar tam gaz çalışamasalarda buna da şükür.

bu manzaraya bayılıyorum,
aynı memleketim deki gibi :)

güneş çıkınca arılarda çalışmaya devam ediyorlar :)

Dadant Blatt ölçüsü kullandığım kovanlarımda
kuluçkalıkta daralma olmaması için 
hemen yarım ballık veriyorum.

 Kanola çiçekleri daha iki hafta açar sanırım...


 Ekşi sevenler Işgın yemesinide severler,
ben ekşiyi çoçukluğumdan beri çok severim.

Çok ilginçtir,
sanalda benim ışgın resimlerimi paylaşıyorlar
bir de altına not düşüyorlar resimler 
kopyalanamaz çoğaltılamaz gibi :(

Lütfen resimlerimi kullanan olur ise
mutlaka kaynak sahibi olarak ismimi belirtin...

Emeğe saygı Lütfen :)


ekşi ışgınlar taze iken tüketimi daha güzel oluyor
sulu ve ekşi :)

ışgınların sadece sapı tüketildiği için 
büyük yapraklarını kesiyorum...

sonbaharda bizim taklacı güvercinlerin gübresi veriyorum,
baharda bitkiye çok faydası oluyor...

 Bütün arıcı dostlarıma hayırlı bol ballı bir sezon
diliyorum.

Selamlar saygılar.