28 Mart 2017 Salı

Çerçeve yetiştiremiyorum - Çerçeve çakma aparatı...

Selam arı dostları,
sezon bütün hızıyla devam ediyor çok şükür,
hava sıcaklığı bir kaç gündür güneşli ve az 
rüzgarlı, haliyle arılarımda maşaallah çoştular
bu yüzden parça çerçeve siparişi vermiştim
eskiden kalanları değerlendirmek için
çerçeve çakma aparatı yaptım kendime.
 çerçeve yanakları diziliyor

oklava gibi olan parçanın arasına diziliyor

On adet çerçeve yanağı böyle diziliyor

sonra lastik ile oklavalar geriliyor,
böylelikle çerçeve yanakları sabitleniyor.

resimdeki gibi lastik ile sabitleniyor

 şimdi çerçevenin üst kısmı monte ediliyor
üst çıta geçmeli olduğundan şimdilik sadece
parçaları birleştiriyorum.

tel zımba ile zımbalandı

üst çıta bitti,
şimdi ters çevirerek çerçevenin alt kısmı
yapılacak.

önce alt çıta monte ediliyor

şimdi zımbalanmaya hazır

zımbalandıktan sonra

lastikler çıkarılıyor

oklava çıkarılıyor

lastik ve oklava çıkarılınca,
çerçeveler kendiliğinden çıkıyor.

çerçeveleri tellemek için katlara sıralıyorum

kuş gözümü tavuk gözümü bilmiyorum ama
teli takmadan önce bu sarı parçaları takıyorum,
teli gerdiğinizde ahşap yanakları kesmiyor ve
tel herzaman gergin kalıyor.

Çerçeveleri tek tek zımbalamak veya çakmak
ne kadar da hızlı yapsanız bu aparatın
yaptığı hızda yapamazsınız.

İki aparatınız olsa biri parçaları dizse,
diğeri ise zımbalasa üretim daha da hızlanır :)


Hayırlı Sezonlar.