3 Ağustos 2015 Pazartesi

İnsanın kendi yetiştirdiği gibisi var mı ?


Selam arı dostları,
Bahçemizde kendi ürettiğimiz ürünlerin tadı bir ayrı
lezzetli oluyor, nedenini bilmiyorum ama kokusuyla
ve tadıyla farkını gösteriyor.

Tomatesler kızarmaya başladılar,
kızaranı hemen oracıkta tüketiyoruz,
bundan tazesini yemesi olamaz sanırım.



burada, yurt dışından aldığımız tohumlar pek hoşuma 
gitmesede, kısmet olursa gelecek sezona ön hazırlıklar
yapmak istiyorum.



kızarmayanı turşu yaparım Haaaaa :)

Hakiki Türk Turşusu denince benim hep ağzım sulanır,
güzel Türk turşusu benim halen favorim,
yurt dışındakiler bizim damak tadımıza uymuyor,
turşu her derde deva.




konu değiştireyim :)
uzun zamandır kabak resimleri yayınlamıyordum.

Maşallah her gün topluyoruz ve dostlarımıza dağıtıyoruz,
resimdeki kabakları çok büyütmüşsünüz diyeniniz olabilir,
daha küçük iken koparın derseniz, küçükte koparıyoruz
ama dostlarımız bile kabaktan bıktılar.

Halbuki, kabak mücverine bayılırım.



göründüğü gibi güz zamanına yaklaşıyoruz,
her yer kurudu




arılarım için ektiğimiz tarlada hardal önce çıktı,çiçek açtı.
Şimdi tohuma kaçtı, kuruyunca zamanım olursa tohumlarını
almayı düşünüyorum ve gelecek sezon ekerim inşallah.



arı otu faselya daha yeni çiçek açıyor,




arılarımın kendi ihtiyaçları için
polen ve nektar kaynakları sağlanmış oldu,



arı otunu daha büyük miktarda ekmek isterdim,




kuruttuğum bu tohumlar ise arılığımız önündeki
mor çiçeklerden.


yani bunların tohumu,



tohumlar bunlar,
halkanın içinde 12 adet tohum oluyor,
tekerleği bozduğunuzda tohumlar tek parça oluyor.

Biz bu yıl böyle teker olarakda ektik,
bir kökden 10 ile 12 çiçek sapı çıkıyor yani tekde ekilebilir,
böyle resimdeki gibide.



tohumları balkonda kurutuyorum,




arılarımın suluğunu unutmadım,




su hayattır,




sezonun son ana arılarını kutulardan alıyorum,
kutulara fazla besleme yapmadığım halde 
bal blokesi olmuşalar.

" Maşallah"

Gidecekleri yerlere hayırlı uğurlu olurlar inşallah.






Değerli arı dostları,
herşey gönlünüzce olsun.

Selamlar saygılar.