10 Haziran 2015 Çarşamba

Kirchain hattı ana arının kızlarından birinci bal hasatımız yapıldı çok şükür, çok memnun kaldım...


Selam arı dostları,
Resimlerden de göreceğiniz gibi ilk bal hasatımı yapmış oldum,
aslında kovanlarıma kat atıp hasatı bir kere yapmayı düşünüyordum
fakat koloni kontrollerinde ballıkları indir tekrar üstlerine koy
açıkçası beni biraz yordu, bu yüzden bahar balını hemen
hasat ederek boş çerçeveleri kolonilere geri vermeyi
doğru buldum.


Maşallah demeyide unutmayalım lütfen  :)


Apimaye termo kovanlarımdaki ballıklarım yarım kat 
oldukları halde maşallah baya ağırdılar,

Karniyol arısı ile çalışması aynen resimlerde de göründüğü
gibi oluyor :)


ikinci ballığı kardırdığımda arılar altdaki ballık ile kaynak yapmışlar maşallah.


bahar balı :)


maşallah karniyol arılarım basmış balı,


doğal bahar balı,


arılarım çalışkan olduklarından arıcının verdiği hasarı
( yani benim ) hemen düzeltmeye çalışıyorlar, 
ama başka çaresi yok 
ballarını almam gerek.


herkez arısının sakinliğini ki...  atlet ile isbat etmeye çalışıyor,
ben sadece şort pantolon giyerek idare etmeye çalıştım :(


çerçeveleri kaz kanadı yardımı ile uzaklaştırıyorum,
kaz kanadı Türk güreş oyunu olsada ve bazı kişi ve kişilerde severek uygulamak istesemde kaz kanadı ile
şimdilik arı süpürüyorum.



arısını uzaklaştırdığım ballı çerçeveyi boş bir
kata koyuyorum.


Apimaye Dadant yarım ballıklar,


maşallah arılarımız hem balcı hemde sakin,


çerçevesi biten katın arılarını kovan üstüne silkeleyip
tekrar ballı çerçevesi olan kat ile devam ediyorum.


arılarımız sakin oldukları için bal hasatımızda bir hayli
sakin geçiyor, aşırı telaş ve istemedik ani hareketler böylelikle yapmıyoruz.

En önemlisi arıcı çalışma anında terlemiyor.


böylelikle arı ezilmeleri ve telaş yok oluyor,





bizde bütün dikkatisimizi hasat çalışmalarımıza
 veriyoruz,




önümüzdeki günler ahu dudu, böğürtlen ve ıhlamur
nektar akımı bekliyorum, bu yüzden ballıkları
boşaltıp hayırlısıyla ikinci nektar akımına
arılarımın yeterinde bal depolayacak yerleri olsun.

Aksi halde kuluçkalık bal ile bloke olur ve oğul sebebi
doğmuş olur.


hemen kovanlarımın önüne ektiğim faselya çiçeği
( arı otu )


faselya çiçeği üzerinde bir arı,


maşallah sırlanmış ballı çıtalar görünmesi gerektiği gibi
görünüyor.



sağım kazanım görev başında,



balı süzülen çerçeveler tekrar ikinci nektar akımına
hazır olarak kovanlara geri veriliyor.



bal gıda ürünü olduğundan çok temiz ortamlarda
hasat yapılması gerekiyor.



Şükürler olsun ilk hasatımızıda yapmış olduk.



Bütün arı dostlarına,
Hayırlı sezonlar diliyorum.

Selamlar Saygılar.