3 Haziran 2015 Çarşamba

Karniyol arısı ile arıcılık...


Selam arı dostları,
Mevsim şartlarımız hem sıcak bazende rüzgarlı
ve peşinden yağmurlu geçiyor.

Bala çalışan arılarımız için yağmurlu havalarda
kovan içinde bal ve yavru alanını
organize işlemleri başlıyor.

Hava uygun olduğu zaman tekrar nektar toplamaya başlayan
arılar doğada çalışma tempoları bütün hızıyla devam ediyor.

Arıcı olarak arıların sadece kovan hakimiyeti değil
onların biyolojik yaşam kurallarınıda bilmek 
arıcı olarak büyük avantaj olduğunu düşünüyorum.



Çok şükür karniyol ana arı hasatı başladı,
( Kieler Begattungskästchen )




Karniyol ana arı üretiminde zamanı gelen ana arılara
numaralı opalit plaka takıyorum.


opalit yapıştırmada kolaylık sağlayan bir aparat,


kafeslenen 2015 model F1 karniyol ana arı,



nikot kafesine 8 ile 10 adet refakatcı işci arı koyuluyor,



karniyol arıları,


çiftleştirme kutuları kat istiyor ama kutulara kat yok tabiki :)


tekrar üretime hazır bir kutu daha,


içinden çıkmış ana arı yüksüğü,


işlem devam ediyor maşallah,


kutularda arı miktarı fazlasıyla iyi :)

örtü bezi olarak yine seffaf naylon kullanıyorum,


maşallah bu yılın genç ana arıları yavru kapattıklarında
kutudan alınıyor.

Kutu çerçevelerinin yanakları olmadığı için
petek içindeki yavru ve baldan dolayı ağırlık
yapıyor bu durumda petek kırılabiliyor.

Bunu önlemek için basit bir önlem almak gerekiyor.


mangal ızgara yapımında kullanılan ahşap şişler
bu iş için çok uygun.


şiş çok uzun olduğundan ortadan bölüyorum ve
üst çerçeveye bir delik delerek 
şişi buraya tutkal ile birleştiriyorum.


petek kırılmalarını böylelikle önlemiş olacağız,



Hayırlı sezonlar.