17 Nisan 2014 Perşembe

Ana arı boyama yöntemi...


Selam arı dostları,
Bugün yıllara göre ana arı renklerini konu olarak alacağım,
arıcılıkta bazen denir ya ben ana arıyı şıp diye bulurum,
gözlerim çok iyidir anayı hemen bulurum gibi
laflar edenler oluyor, kovanı alt üst ediyor
ama yinede ana arıyı  bulamıyor.

" Bazen işte banada böyle oluyor  :) "

Genç ana arılar çok hareketli oluyorlar ve
yerinde duramıyorlar tabiki yumurta atmak için yer 
arayan ana arılar daha hareketli olmaları 
bence tabiki iyi ama bazen de
çok güzel saklanabiliyorlar.

Bu yüzden bazı kovanlarımın ana arılarını boyamamıştım
ama boyamam gerektiğini anladım,arı miktarı çoğaldıkca
ana arıyı kovan içinde bulması gerçekten zor oluyor.


geçen senenin ana arı rengi bilindiği gibi kırmızı
fakat ben sarı rengini daha iyi gördüğümden
geçen senenin ana arılarını sarı renkte 
boyamayı tercih ettim.

Bu yıl kısmet olurda ana üretirsem,
mutlaka yeşil renkte olacaklar.


geçen senenin karniyol genç ana arısı,
boyanmadığı zaman büyüklüğü sebebi ile
kolayca fark ediliyorlar ama aşırı çok arı miktarı
olunca bulması yinede zorlaşıyor.


resimlerde de göründüğü gibi
ana arının kanatlarından tutuyorum ve
boyuyorum.



bir iki defa ana arının boyasına üfledikten sonra
çerçevenin bir köşesine anayı bırakıyorum.


geçen sene bir kaç tane ana arıyı boyamıştım,
kırmızı renk 2013 yılına ait.


mümkün olduğu kadar, 
sırt göğüs kafesinin ortasını boyamak gerekli,
ana arının başını,gözünü veya antenlerini boyamamaya
özen göstermemiz gerekiyor.


ana arının boyanmış hali,
çerçeve üstünde kolayca bulunabiliyor ve 
kolonilerin not defterimizde kayıtlara geçiyor.

Ana arı boyamada bazı hatalar yapılıyor,
bunlardan biri boru içindeki süngeri fazla bastırdığınızda
ana arı siz istemesenizde biraz eziliyor.

Ezilme sonuçu ana arı korku feramonları salgılıyor
ve boyanın kokusuda etkileyerek 
ana arının kendi kolonisi
yani kızları tarafından kesiliyor.

Boru içinde ana arı boyanacak ise 
fazla bastırmadan hemen boyamak gerekiyor,
boru içindeki kafesde biraz bekleyerek
 boya kokusunun dağılmasını sağlayınız.


bu yöntem ile ana arıyı ezmek gibi bir problem
olmuyor hatta sol veya sağ bacaklarını yada kanadını
tutarak boyamak mümkün.

Ana arıların kanatlarını kesmiyorum,
ama kesenler için böyle tutarken çok kolay kesilebilir.


boyanan ana arı kolonisine geri verildi,


renkli ana arılar daha kolay bulunuyor,


boyanmamış bir ana arı,
çerçeve yanaklarında saklanan ana arılar kolayca
ezilebiliyor bu yüzden çerçeve çekerken yanaklarda
ana arı olabileceğini hiç unutmayın.


kara kızlar kolayca bulunuyor ama bazende
hiçde kolay olmuyor :)


boyadan sonra fazla arı olmayan bir bölge seçilir ise
daha iyi olur.


birazda körükten duman vererek,
işci arıların arasında kraliçe kayboluyor.




Dadant çerçeve üstünde ana arı kolayca görünüyor,


ana arı boyama işlemi kolayca bitti,
bundan sonra çerçeve üstünde gezen kraliçeler
daha kolay görünecek.



arı miktarı arttıkca çerçevede ana arı bulmasıda
zorlaşıyor bu yüzden ana arı boyama işlemini 
mutlaka yapmamız gerekiyor.

Eskiden renkli plakalarda takıyordum fakat zamanla
onlarında düştüğünü fark ettim.

Fakat ana arı üreten kişiler için numaralı ana arı
 üretim için çok önemli ve kayıtlara geçmesi gerekir.


ballıklarda bütün hızla petekler kabartılıyor,


bazı çerçeveler " maşallah " iyi görünüyorlar,


bazı çerçeveler ise sırlanmaya başlamış,


bazılarının ise daha zamanı var gibi,
yinede maşallah iyi çalışıyor arılarım.


ballıkların kabülünden sonra ızgara koydum,
ballık ile kuluçkalığı ayırmak gerekli.


ızgaralar gayet güzel kabül edildi,


Dadant kuluçkalık,




karniyol arılarım,



boyanmamış bir kraliçe,



karniyol kraliçe,




kraliçenin boyandıktan sonraki hali.


Bütün arı ve doğa dostlarına,
Selamlar Saygılar.