26 Kasım 2010 Cuma

İlk kar yağdı sonunda.....

Selam arı dostları,
Almanyanın güneyinde yaşadığımız halde
dün baya soğuktu hava,rüzgarın etkiside
baya oluyor tabiki daha soğuk oluyor.

Sabahleyin kalktığımızda pencereye doğru baktığımızda
gözlerimize inanamadık
her yer bem beyaz kar olmuş,biraz şaşırdık ama
ilk karı görmek bizim için çok sevindirici oldu tabiki.


oturduğum evin penceresinden görüntü
böyleydi,


daha sonra yürümeye karar verdim ve
arılığıma doğru yürüyüş yaptım iyide oldu,
karlı manzarada yürümesi çok güzeldi.


arılığıma geldiğimde elma ağacında kalmış
bir elma gördüm,kurdun kuşun hakkı diye bırakılmış.


kovanlarımın önleri biraz kar olmuş
gelmişken kovanların önündeki karları alıyım dedim
ve elimle karları kenara aldım.


kar ilk kar olduğundan aslında problem olmaz
çünkü karın donma tehlikesi yok,
belkide yarın hepsi eriyecek.



dediğim gibi gelmişken kovanlarımın biraz girişlerini
temizledim.


Kovanların üstüne yağan kar koloniye 
hiç bir şekilde problem yapmıyor,



girişleri kar ile tam kapanmış bir kovan,


genelde kovanlar görünmeyecek kadar kar
yağsada arılar için bir tehlike oluşturmaz hatta
kar kovanı korur.



kovanların üstünde kar,


girişleri temizlenmiş kovanlarım,


kışın kırmızı turp tüketmesi çok sağlıklı,


biraz fantazimizi kullanarak
kırmızı turptan oldu kırmızı turp faresi,


Kırmızı Turp fareler,